Dermatochirurgia: laserowa czy z pomocą skalpela?

dermatochirurgia

Dermatochirurgia to innymi słowy usuwanie zmian skórnych takich jak włókniaki, brodawki, kłykciny. Zabiegi z zakresu dermatochirurgii wykonuje się dwoma metodami: za pomocą skalpela lub laserowo. Przedstawiamy Wam Laser Lutronic – zabiegi bez szwów, blizn i bólu.

Chirurgiczne usuwanie zmian skórnych

Usunięcie chirurgiczne polega na wycięciu zmiany za pomocą skalpela. Wiąże się to z założeniem szwów ale niestety czasami jest konieczne. Dermatolog podczas konsultacji decyduje czy zmiana jest łagodna oraz jaka metoda usunięcia będzie najskuteczniejsza. Do oceny znamion stosuje się mikroskopy, kamery mikroskopowe oraz dermatoskopy. Wycinki zmian poddanych usunięciu chirurgicznemu można oddać do badania histopatologicznego stąd w przypadku zmian wykazujących pewnie nieprawidłowości najczęściej dermatolog zaleca wycięcie zmiany.

Chirurgiczne usuwanie zmian jest również polecane dla większych zmian – od około 1 cm.

Laserowe usuwanie zmian skórnych

Laserowe usunięcie zmian skórnych polega na odparowaniu zmiany za pomocą lasera. Zabiegi są wykonywane po ocenie zmiany przez dermatologa. Sam zabieg trwa kilka sekund i nie jest obarczony ryzykiem długotrwałego gojenia. Zmiany usuwane tą metodą goją się przez około 10-14 dni. Zabiegi wykonywane są po znieczuleniu miejscowym i trwają kilka sekund.

Jest to metoda najmniej inwazyjna. W związku z szybkim gojeniem praktycznie nie wyłącza pacjenta z codziennej aktywności. Zastosowanie nowoczesnego lasera pozwala na precyzyjne usunięcie zmiany i zminimalizowanie czasu regeneracji skóry.

Laserowa dermatochirurgia dotyczy takich zmian jak włókniaki, brodawki, zmiany pigmentacyjne, pieprzyki, kłykciny kończyste.

Zabiegi wykonywane laserem CO2 przynoszą wiele korzyści. W trakcie zabiegu rana nie krwawi, obrzęk tkanek i ból pozabiegowy są zazwyczaj mniejsze niż po interwencji chirurgicznej, a gojenie jest dość szybkie i sprawne. W miejscu usuniętej zmiany początkowo powstaje strupek, który odpada po 1-3 tygodniach.

Przeciwwskazaniem do zabiegu mogą być:

• świeża opalenizna,
  • skłonność do powstawania blizn przerostowych – keloidów,
  • przyjmowanie w ostatnich 6 miesiącach retinoidów,
  • ciąża i okres karmienia piersią,
  • aktywne infekcje skóry poddawanej leczeniu,
  • choroba nowotworowa,
  • ciężkie i niewyrównane schorzenia ogólnoustrojowe.